Pastor: Podrška zakonu ukoliko budu prihvaćeni amandmani SVM
Datum: 9. maj 2013.
Izvor: Dnevnik
Šef poslanika Saveza Vojvođanskih Mađara (SVM) Balint Pastor najavio je danas da će SVM podržati Predlog zakona o železnicama ukoliko budu prihvaćeni njihovi amandmani kojima traže da AP Vojvodina i lokalne samouprave imaju nadležnosti za upravljanje železničkom infrastrukturom na svojoj teritoriji.
Pastor smatra da je loše što je stvorena atmosfera da postoje poslanici iz Vojvodine koji žele da "rasture" železnicu u Srbiji, odnesu delove železničke infrastrukture, jer, kako je naglasio, "to niti je namera, niti je realno".
On je tokom skupštinske debate o novim zakonskim rešenjima u oblasti železnica rekao da su predložena rešenja 95 odsto slična u odnosu na prethodna koja su se nalazila pred poslanicima pre godinu i po dana.
Pastor je ocenio i da železnica ne funkcioniše na najbolji mogući način, kao i da je Srbija poslednjih godina pokazala kako može da upravlja železničkom infrastrukturom na celoj teritoriji, ali da to nije činila dovoljno dobro, "zbog čega je potrebno dati mogućnost Vojvodini da upravlja delom železničke infrastrukrute".
Pastor smatra i da je potrebno da se Vojvodini omogući da konkuriše kod različitih fondova EU i da ulaže u železničku infrastrukturu, jer je to u interesu cele Srbije.
Šef poslanika SVM je rekao da je Vojvodina imala prvu prugu 1869, 29 godina nakon Engleske, a da je početkom 20. veka imala najgušću mrežu pruga u Evropi.
Pastor je u izjavi novinarima u Skupštini Srbije rekao da je predloženi zakon "za dlaku" bolji od onog koji je predložen pre godinu i po dana, budući da predviđa da Vojvodina može da upravlja delom železničke infrastrukture za čije održavanje se ne vezuju ekonomski interesi Železnice Srbije.
"Organi Vojvodine žele da pomognu Železnicama Srbije i treba im dati pravo da efikasno organizuju sistem, jer je Republika pokazala kako može da održava železnički saobraćaj", rekao je Pastor.
Pastor smatra da je loše što je stvorena atmosfera da postoje poslanici iz Vojvodine koji žele da "rasture" železnicu u Srbiji, odnesu delove železničke infrastrukture, jer, kako je naglasio, "to niti je namera, niti je realno".
On je tokom skupštinske debate o novim zakonskim rešenjima u oblasti železnica rekao da su predložena rešenja 95 odsto slična u odnosu na prethodna koja su se nalazila pred poslanicima pre godinu i po dana.
Pastor je ocenio i da železnica ne funkcioniše na najbolji mogući način, kao i da je Srbija poslednjih godina pokazala kako može da upravlja železničkom infrastrukturom na celoj teritoriji, ali da to nije činila dovoljno dobro, "zbog čega je potrebno dati mogućnost Vojvodini da upravlja delom železničke infrastrukrute".
Pastor smatra i da je potrebno da se Vojvodini omogući da konkuriše kod različitih fondova EU i da ulaže u železničku infrastrukturu, jer je to u interesu cele Srbije.
Šef poslanika SVM je rekao da je Vojvodina imala prvu prugu 1869, 29 godina nakon Engleske, a da je početkom 20. veka imala najgušću mrežu pruga u Evropi.
Pastor je u izjavi novinarima u Skupštini Srbije rekao da je predloženi zakon "za dlaku" bolji od onog koji je predložen pre godinu i po dana, budući da predviđa da Vojvodina može da upravlja delom železničke infrastrukture za čije održavanje se ne vezuju ekonomski interesi Železnice Srbije.
"Organi Vojvodine žele da pomognu Železnicama Srbije i treba im dati pravo da efikasno organizuju sistem, jer je Republika pokazala kako može da održava železnički saobraćaj", rekao je Pastor.